12 oktober 2009

Nu är Nea ett helt sommarlov "gammal"

Nea är nu 10 veckor, det var så länge man hade sommarlov när man var liten. Är det fortfarande lika lyxigt? Det har gått lika snabbt som ett sommarlov också :)

Nea har tyvärr fått atopiskt eksem, inget kul alls så det är insmörjning flera gånger om dagen med en fet salva. 15% av barnen i Sverige drabbas visst. Det har blivit mycket bättre nu, speciellt när jag gav henne en spabehandling utan dess like. Ska man smörja på salva kan man väl lika gärna göra det ordentligt, eller hur? Emma såg skeptisk ut, jag hade salva upp till armbågarna ungefär. Tror med facit på hand att Nea och jag fick samma mängd salva på oss när proceduren var avklarad men jag är rätt torr jag också så det kanske var lika bra.

Nea skrattar och pratar väldigt mycket numera. Hon har fått ett helt nytt leende också, hon ler med hela ansiktet :) Nacken är stark som aldrig förr och lägger man henne på mage så försöker hon krypa för glatta livet med knäna får inte riktigt "fäste" nog för att det ska lyckas - kanske lika bra det, man har full upp att hålla reda på henne nu när hon inte kan ta sig någonstans!

Eftersom både Emma och jag bloggar så sällan nu så får vi väl bjussa på en bonusbild :) Såhär såg Nea ut idag när jag kom hem från jobbet. Vissa har det rätt bra när farsan drar in pengarna till hushållet!



Här är en bild på henne när Emma "flyger" med henne :)



4 kommentarer:

  1. åååå vad hon är söt !Jag vill komma och hälsa på snart !!! När kan ni ? kram helena

    SvaraRadera
  2. Sötast i stan :) Denna helgen är det tight, vi ska vara barnvakt åt en kompis son men nästa vecka om du kan?

    SvaraRadera
  3. Veckan har jag fullt upp med skolan, tyvärr:( men nästa lördag förmiddag?el ngn dag som passar er bäst? kram helena

    SvaraRadera
  4. Blir fint det, bara hör av dig någon dag innan. Kramis

    SvaraRadera