3 november 2009

Vaccination var ju inget kul...

Nea vaccinerades igår och det var ingen höjdare. Själv sticken var inga problem (hon brås ju inte på sin morbror!) men febern som kom som en present på kvällen var inte skoj. Hon får nu Alvedon med smak av skogsbär vilket i sig inte låter helt dumt. Det borde Ipren ta efter - hur gott smakar en sådan tablett egentligen?

Annars har det inte hänt så mycket sedan sista blogginlägget, tre generationer Danielsson var på IKEA men det blev inte så farligt dyrt. Emma, eller om det var mormor Annica gav Nea en "kanin" för att busa lite med henne och den knep hon som om den var det sista gosedjuret på planeten så det var bara till att hosta upp med slantarna. Den får duktigt mycket kärlek här hemma, hon kramar den konstant. Hon har även upptäckt att man kan sutta på "kjolen" så den var plaskvåt igårkväll. Jag försökte byta till mig kaninen mot nappen men det var inte poppis så nu ryker väl min farsdagspresent på söndag...


Mys i soffan:

Nea visar lagtillhörighet (eventuella kommentarer om hur det gick i matchen undanbes!)


Här är den berömda kaninen

I en soffa på Ikea. Nämnde jag att Emma köper rätt mycket röda plagg? ;)

Premiärgos med Kaninen.



3 kommentarer:

  1. Emma har bra smak måste jag säga. Rött är sött så det så. Jag köpte mängder av röda kläder till Leia när hon var liten. Alla andra köpte ju bebisrosa till henne och jag tyckte det var fult. Numera bestämmer hon själv och rosa är mer en regel än undantag för henne.

    SvaraRadera
  2. Ja Emmas klädsmak är ju bra mycket bättre än MUCs. Oavsett hur det gick i matchen så är det ju rent elakt att klä sitt barn med kläder från det laget.

    SvaraRadera
  3. Sicken liten sötnos hon är!
    Tycker vi får ta en dejt snart allihopa!

    SvaraRadera