14 oktober 2010

Snart har vi grannar!

Nu börjar det hända saker på Munspelet :)

I morse kom vår grannes hus, när jag kom hem från jobbet var det uppsatt. De har satt det ganska långt bak på tomten så vår morgonsol kommer att finnas kvar. Kvällssolen ska inte heller vara någon fara, riktigt skönt. Grannarna bygger ett Eksjöhus och de flyttar in i slutet av februari.

Om tre veckor kommer nästa hus, det är en Villa Nybro från Smålandsvillan. Det är extra kul för familjen som kommer har två små flickor som Nea redan har lärt känna i lekparken. Till jul kommer de att flytta in. Det är två hus till på G, en ska flytta in till våren, de andra tror jag kommer strax efter nyår. Eremittiden är över som en vän skrev.

Lite bilder från grannens husbygge:


Nea stod och spanade i fönstret i morse och jag kan väl erkänna att jag också var lite nyfiken :)

Här är klockan två-tre ungefär. Båda våningarna är uppsatta men inget tak ännu.


Det hann de dock sätta upp innan jag hann komma hem från jobbet :)

1 kommentar: