25 januari 2011

Jag mötte Lassie...

Om det mot all förmodan finns några yngre människor som läser en blogg om barn och hus finner ni en förklaring till rubriken här :)

Min nära vän och kollega Jennie har lyckats hamna i mediebruset idag! Inlägget som blivit citerat i DN, SVD, TV4 med mera finner ni här. Kort och gott tror Lindex att småflickors kläder inte behöver vara lika vida som pojkars då de "busar på ett annat sätt". Lindex personal är välkommen hem till oss på studiebesök för att se hur en tjej född -09 busar! Exempelvis stod hon helt plötsligt på bordet och hällde ut sockerskålen när tittade bort i några sekunder för att lägga in ved i braskaminen. Iofs kanske det inte hade varit så dumt med rörelsehindrade kläder i hennes fall :)

Förutom att vara en hejare på att klättra har hon nu även lärt sig hoppa jämfota. Hon finner det mycket underhållande att studsa likt en studsboll i fem minuter, det kan iofs vara jag som är lite skyldig till detta :)

Liten bilduppdatering på Nea:

Jag och Nea ska gå och handla.

Bad hair day :D Nea verkar inte alltför nöjd över att jag fotar hennes hår här. När jag visar henne kortet kommer det dock ett leende samt att hon klappar sig på huvudet!
Nea satt i soffan och tittade på när jag jobbade förra veckan. Hon fann inte Excel speciellt intressant och somnade. Inget bra tecken :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar