8 mars 2010

Ni kommer få en hektisk tid framöver...

...sa barnmorskan med ett leende och konstaterade att Nea förmodligen lär krypa "på riktigt" innan åtta månader och säkerligen gå innan ett år :) Nea är snabb redan nu, det går inte att lämna henne ensam i vardagsrummet mer än någon minut för då har hon krupit fram till bredbandsuttagen och börjat dra i sladdarna.

Jennie skrev idag att Isac börjat läsa, det gör Nea redan idag. Bildbevis:


Här är Neas nya skor. Emma hittade dem på en loppis. Kostade 30 kronor, mycket bra pris! Jag tycker de var riktigt tuffa :)

I fredags var vi på middag hos Johnas, Emmas bror. Han bjöd på en mycket god fiskgryta med vitlöksbröd. Nea var väldigt fascinerad över alla nya saker och lampor så hon hade inga planer på att somna. Först klockan nio somnade hon så vi trodde att vi skulle få en sovmorgon men där hade vi tokfel. Hon vaknade klockan sju precis som vanligt, pigg var hon också. Själv var jag inte riktigt lika pigg och min plan att hon skulle somna om jag gjorde gick väl sådär...


Här har vi den nya favoritleksaken. Livet blir så mycket roligare om man sitter i en låda, den första gick sönder men som tur väl är hade vi en backup. Hon kan sitta där och leka med sina leksaker och är hur nöjd som helst, det kommer bli en billig födelsedagsafton :D


Vi avslutar dagen med Neas nya kompis. Vi var på Ikea i söndags och passade självklart på att titta in på Burger King. De hade någon slags maskot där som Nea var väldigt intresserad av. Fick ingen klockren bild men han är väldigt intressant som ni kanske ser :)

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder. Hon är riktigt lika dig nu Emma. Dragen blir fler och fler tycker jag.
    Det varkar vara en pigg och busig liten tjej ni har där hemma :) Skulle vara kul att ses någon dag. Just nu är jag sjuk och mindre lämpad som sällskap, men sen kanske :)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja jag kan oxå se att vissa drag är lika om jag jämför med bilder från när jag var liten:)Vore jätte kul att ses, det var ju ett tag sedan nu... Tiden går så fort:( Hör av er när ni är pigga och krya igen så hittar vi på nått! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder. Den på pappa och Nea är jättefin.

    SvaraRadera