26 april 2011

Det är utsidan som räknas...

...eller hur var det nu?

Övervåningen har fått vila denna veckan, det har varit för fint väder för att vara inomhus. Fokus har varit på berget i helgen (tillsammans med grillen). Jag trodde det skulle vara ett snabbt jobb men tji fick jag. Jag såg en bild inom mig av att jag stod lite käckt med högtryckstvätten och det milimetertjocka lagret med jord bara flög iväg... det blev inte riktigt så!

Bild innan:
Visst ser det ut som att man bara behöver blåsa lite lätt för att jorden ska falla av...?

Högersidan, likadant här - det borde vara ett snabbt jobb att få bort detta.

Det tog ca 25-30 lass med skottkärran för att få bort jorden! Nu är halva berget rensat, den vänstra sidan funderar vi på att lägga jord på så att vi får en slänt med gräs, vi får se hur det blir med det.

Bild över hur det ser ut idag:


En spade har redan gått sönder, tillsammans med mina händer :) Som tur väl är har man grannar numera så man kan låna spadar. Nea var snäll nog att låna ut en av sina spadar också, det roliga är att den faktiskt kom till användning när jag skulle få bort jord ur håligheterna där uppe.

I morgon blir det ett varv till med borsten och högtryckstvätten. To be continued

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar