15 augusti 2009

Vi har återerövrat sängen!

Nea har aldrig gillat sin säng hon fått av mormor & morfar, vår har alltid känts mycket skönare. Först trodde vi att det berodde på att hon ville ligga bredvid sina nära & kära men igår kom Emma och jag på vad det var; det är inte sängen hon inte gillar - det är täcket.

Täcket är jättesött, det är rött me vita flodhästar på så det är inte den grafiska utformningen som inte är till belåtenhet utan vår teori är att det är för tungt. Nea gillar att röra sig, hon vaknar aldrig på samma ställe som hon somnar. Helst ska hon snurra 90 grader och det gick inte med det täcket.

I natt fick täcket bli en liten vägg för att göra sängen lite mindre och så fick hon sitt labantäcke som hon har i vagnen (samt haft i vår säng) istället och då gick det utmärkt att sova i sin egen säng igen.

När jag bytte blöjor på henne i morse fick jag en mindre trevlig present av henne som jag inte kommer skriva mer utförligt här utan ni får använda er fantasi istället om ni önskar det. Kan dock meddela att jag skriver upp alla sådana incidenter för att ha i kommande veckopengförhandlingar.

vill ni se Öz klippa sig? Klicka här Emma och jag tyckte i alla fall att det var jäkligt kul :)

Såhär söt är Nea i sin säng (givetvis sovandes, dels för att det är det hon ska göra och dels för att vi alltid glömmer bort att fota henne när hon är vaken)




1 kommentar:

  1. Du skriver helt fantastiskt bra&roligt! Så söt så det finns inte är hon ! ska bli kul och framförallt mysigt & träffa er snart ! kram/helena

    SvaraRadera