17 september 2009

Var tar all tid vägen?

När jag var pappaledig var det inga problem att få lite tid till det mesta men nu när jag börjat jobba så hinner jag ingenting på kvällarna! Hur gör alla andra?

Jag är hemma vid femtiden, då är det lek med Nea, fixa lite disk och dukar fram. Undertiden jag gör detta så brukar Emma göra mat. Efter det är det snabbätning, alternativt äta i i skift för mig och Emma då Nea vid denna tiden börjar bli hungrig. Under tiden hon får mat brukar jag läsa lite tidningar på nätet, läsa flashback.info och självjklart BaraBen på Glenn Hysén. Nea har nu ätit färdigt och man kan ju tro att hon ska sova lite middag men det kan ni glömma! Nu börjat hennes bunkring för natten vilket innebär att man ska bära runt henne mellan måltiderna (1900-2200). Efter 22 tar Emma in Nea i sovrummet och släcker ner och ger dagens sista amning. Detta är då TV-tiden för en annan och sedan ska man själv sova.

Så, hur hinner man med allt? När ska man hinna börja ta tag i träningen igen tex? :)


3 kommentarer:

  1. Hmm, låter som du redan letar undanflykter för att slippa komma tillbaka till gymmet nästa vecka. :)

    SvaraRadera
  2. Egentid får en helt annan innebörd när man får barn eller hur?

    SvaraRadera
  3. Märkte det så tydligt Tommy?

    Kan hålla med om det Lena!

    SvaraRadera