4 februari 2010

Nea pratar!

Där fick vi minsann er uppmärksamhet!

Nea har börjat härma melodin i ordet "hej", det låter som "heeeeej" när hon ser Emma på morgonen. Hon fick även till det på babysången idag till sånglärarens förtjusning. Jag har försökt locka fram det hela kvällen utan resultat, högst orättvist! Lite kul även om det givetvis inte är riktigt "prat" ännu :)

Nea har fått en ny mössa av Emma. Jag tror inte det finns något barn i hela världen som har så många mössor som Nea. Barnen på Island är sjukt avundsjuka på henne. Dock är hon extremt söt i den, tycker ni inte det?





Idag har Emma introducerat majskrokar till henne, hon älskar dem. Själv tycker jag inte de är speciellt goda men inte äckliga heller. Jag minns första gången jag såg dem, det var William som käkade dem med stor aptit. Jag tyckte de såg lite läskiga ut, lätta att sätta i halsen etc men det var ingen fara, de smälter i princip i munnen direkt. Numera är jag mer orolig över att jag ska gå runt och trampa på halvätna sådana i lägenheten i tid och otid :)



2 kommentarer:

  1. hihi en liten sötlök i ny mössa!!!

    o du kommer hitta mycket mer att trampa på än lite majskrokar.... vänta bara.... ;)

    SvaraRadera
  2. shit vad lik emma hon är !!!!!!!!!!!Och jäkligt söt dessutom !!!!!!kramar & trevlig helg /helena

    SvaraRadera