16 juni 2010

Två dagar kvar!


En dag närmare målet :)

I morgon går jag på semester, återkommer till jobbet den 12 juli. Lite drygt att flytta in den 9/7 och börja jobba den 12/7 men sånt är livet ibland. Jag ska ta en vecka i augusti sedan hade jag tänkt, blir nog en minisemester med svärföräldrarna på Bornholm där också.

Idag har vi besökt tomten för att titta på gjutningen, det såg riktigt bra ut:

Garageplattan. I "mönstret" där framme ska en platta läggas så man kan köra in i garaget.

Emma inspekterar arbetet, det klarade kvalitetskontrollen.



Gjutningen till inspektionsluckan är klar den också. I morgon ska vi ta bort formen.

Jag har även ringt Karlskrona Kommuns tekniska förvaltning. Vi har inte fått någon faktura på vattnet, blev lite orolig att de missat något men de fakturerar bara en gång i månaden så det var ingen fara. Det kommer finnas vatten där på fredag! I morgon blir det dubbelkoll mot Affärsverken så de registrerat avtalet för elen, det blir lite administration trots att man köper helentreprenad.

Vi har även fått en offert på 60 ton matjord, ska räkna lite på det nu då vi fått lite olika offerter.

4 kommentarer:

  1. Titta... Johnas form höll ;)

    SvaraRadera
  2. Inte den först, inte den tredje18 juni 2010 kl. 13:56

    Bara en gång i månaden, brukar du fått faktura flera gånger i månaden från nåt företag?

    SvaraRadera
  3. Nej, men jag brukar få en faktura så fort jag beställt något. Om man beställer något tex den 2.a i månaden och företaget endast fakturerar den 1:a innebär det att de inte skickar fakturan förrän efter en månad. Inte direkt företagsekonomiskt.

    SvaraRadera