20 juni 2010


Det blir en hel del blogg och forumsläsande på kvällar och helger numera. Man suger åt sig både tips, varningar och idéer av folk som ligger före med sitt bygge. Förhoppningsvis kan man inspirera någon annan i framtiden.

Idag har jag besökt bloggen "Vår villa", de har gjort sin altan på ungefär samma sätt som vi tänkt. Där hittade jag även en trevlig länk till TV3s "Nytt Läge" där de inreder övervåningen på en Villa Ljungby. Snacka om att tänka "outside the box". Riktigt så modiga kommer nog inte jag och Emma vara, dock ska jag förhandla till mig ett bio-rum :)

Idag ska vi åka ut till huset en runda och städa upp lite på tomten. Vi har fått hjälp med att ta bort all byggplast vilket är riktigt skönt, det var några kvadratmeter runtom alla sektioner. Jag ska ta lite kort på garaget och takkupan också så vi kan visa hur det blev. Alla kort vi tog på huset när det kom är tagna med min systers samt min svärfars kamera och jag har inte fört över dessa till datorn ännu.


3 kommentarer:

  1. Jag tänkte börja fixa med korten imon så du får dom så fort som möjligt =)

    SvaraRadera
  2. Tror Fam. Galas i Bastasjö gör en liknande altan med.

    SvaraRadera
  3. Såpass, får ta en kik på den då.

    SvaraRadera