20 januari 2010

Hårda förhandlingar!



Det sägs att en bra förhandling har skett om om ingen av parterna är riktigt nöjd. Stämmer det så har Emma och jag haft en riktigt bra förhandling om tapeterna :) Hon fick ge sig på en tapet i sovrummet och jag fick gå med på en fondvägg jag inte var riktigt nöjd med i vardagsrummet. Överlag är vi nöjda båda två, slutet gott - allting gott. Nu ska det bli spännande att se om det blir så bra som vi tror.

Nea gör framsteg med sin gåstol, idag har hon gått med den en hel del i vardagsrummet och hon blir supernöjd när hon kommer fram till målet (som alltsom oftast är en påhejande mamma). När hon blir några centimeter till lär det gå undan på riktigt här hemma!

När vi kom hem från Bubbetorp (det blev två kartonger till) så möttes jag av en ohygglig stank i lägeheten. Jag trodde att Emma glömt något vid spisen eller liknande men det visade sig att hon haft besök och en av besökarna hade lämnat en blöja med ett stort lass "nummer två" i. Är man som jag van vid Neas 5-månaders blöjor (de luktar knappt) så blev detta en mindre kul vetskap om vad framtiden kommer att bjuda på! Nämner inga namn men hämnden kommer ;)

5 kommentarer:

  1. Hahahahaha som det kan gå :)

    SvaraRadera
  2. En bra förhandlare låter sin motståndare tro att han har fått igenom sina yrkande på ett bra sätt. Emma är en väldigt bra förhandlare.

    SvaraRadera
  3. En ännu bättre förhandlare låter sin motståndare tro att hon är en bra förhandlare. /Muc

    SvaraRadera
  4. Ja det var precis det Emma lyckades med. Hon är en liten lurig rackare. Emma helt nöjd. Marcus rätt nöjd = En bra förhandling!!

    SvaraRadera