23 december 2009

Hur gick det här till?!



Någon gång under våren 2009 förlorade jag kontrollen över tv:n. Det var under upptakten av Allsvenskan och jag råkade yppa något i stil med "Om det är Blåvitt på TV:n så tittar vi på det, annars får du titta på vad du vill". Emma snappade upp detta blixtsnabbt. Med facit på hand var det inte direkt intelligent gjort av mig och det får jag lida för konstant numera. Är det inte "Bonde söker fru" så är det "Mammas pojkar" eller något annat program som man får plocka fram skämskudden till. Hade Göteborg vunnit Allsvenskan hade det väl varit värt det men den sista halvleken i sista matchen gör att det känns sisådär. Idag var det dags igen, Emma fick för sig att Bingolotto var ett utmärkt program att spendera kvällen framför.

Så, nu sitter vi här och tittar på Lotta Engberg(!) och hoppas på att få huset betalt. Av någon anledning kunde inte kärringen bjuda på Gustav 58 så det blev inget TV spel för 3000 kronor och entusiasmen övergick till depp när de basunerade ut "Bingo!".

Bara idag har jag sett reklamen för Göta Kanal tre en 4-5 gånger. Tror de seriöst att folk masar sig till bion och betalar 80 kronor för att se den med tanke att Göta Kanal två var något av det sämsta som någonsin producerats i Sverige? GSI - Gruppen för särskilda insatser gick knappt upp på biograferna men Göta Kanal verkar få hur mycket marknadsföringbidrag som helst från Svensk Filmindustri. Inte konstigt att filmindustrin i Sverige går knackigt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar