27 december 2009

Sova är överskattat..

Ett av Sveriges trevligaste ord är "sovmorgon". Nea har absolut ingen aning om vad det innebär. Att man ska sova lite längre på helger är inget hon reflekterat över.

Neas och mina mornar på helger bruka följa ungefär detta schemat:
0700 - Nea vaknar och är hungrig, detta sköter oftast Emma
0745 - Nea är mätt och ombytt, vi gör ett försök att få henne att somna i vår säng
0815 - Vi ger upp försöket.
0820 - Nea och jag går till vardagsrummet för att titta på film och ge Emma sovmorgon
0825 - Nea är installerad i babysittern och är helnöjd. Jag sätter igång en film
0900 - Ungefär här är det dags att byta blöja efter 0700-målet
0910 - Ombytt och klar, byte från babysitter till lekfilt, jag tittar vidare.
0940 - Leksakerna är inte roliga längre så nu blir det lek i soffan
1000 - Allt lekande tar ut sin rätt och Nea börjar bli trött.
1020 - Nea sover, jag tittar klar på filmen och Emma vaknar.

Så gör vi i vår familj :)




Så här roligt var det att leka med pappa i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar