26 december 2009

Slemhosta & mellandagsrea

Idag är jag fortsatt förkyld och har dessutom fått en otäck slemhosta men feber har jag ingen tack och lov. Jobbigast är det när jag ska sova, då vaknar jag ofta pgr av snuva och slem fastän att mamma och pappa gör allt de kan för att hålla efter förkylningen med både snorsug och näsdroppar. När jag är vaken är jag trots snoreländet pigg och glad och har god aptit:)

Gröt är gott! Här äter jag med hela ansiktet.

I eftermiddags gick mamma, jag och mormor på mellandagsrean en sväng, då sov jag gott i vagnen medan de andra två shoppade loss. Det var skönt. Dessutom blev det under tiden en hel del nya kläder till min garderob:) Av mamma fick jag en gullig silverklänning och ett rosa hårband till nyår samt en ny mössa till den fina rosa overallen som jag fick av gammelmormor och gammelmorfar i julklapp. Av mormor fick jag bland annat en söt klänning och mössa med Hello Kitty och en tröja med katten Janson. Passar utmärkt med tanke på att jag älskar katter (kattsånger speciellt:)När vi kom hem var jag utsövd, pigg och glad. Då passade jag på att leka lite i min nya gåstol som jag fick av mormor och morfar i julklapp.




Snart kommer jag att nå ner ordentligt. Då blir det
åka av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar