4 augusti 2010

Det är insidan som räknas :)

Här kommer de utlovade bilderna på hur huset ser ut invändigt. Bilderna är tagna med mobilen så ha lite överseende. Jag kom nu på att jag missade att fota tvättstugan, slänger upp den i morgon om någon är intresserad :)

Vi börjar rundturen i hallen, till vänster ser ni trappen och rakt fram är ett av Emmas många IKEA-köp. I fönstret vid dörren brukar Nea stå och spana på folk som kör förbi, katter som bråkar och hundar som är ute på promenad.


Motljusbilder är ju fina... här kommer en där man ser vår lampa i hallen. Riktigt snygg om jag får säga det själv (också ett av Emmas många inköp). Rakt fram ser ni vardagsrummet (där vi har fått rulla ner gardinerna pga solen) men vi ska svänga till höger...

...för då kommer vi till Neas rum! Här är hennes tält och tunnel. De brukar ge många skratt. Hittar man inte henne är det ett säkert kort att leta där.

Nea är en materialist som sagt, här är lite av hennes saker. Det kommer mera i storarummet sedan. Dock ska vi till nästa rum...
...som är vårt. Ja, här bor Nea också för tillfället. Hon skulle blivit vräkt igår men det hann vi inte, hon klarade sig idag också men i morgon ska hon minsann få inviga sitt rum. Jag hoppas att sovmorgonen kommer på köpet men det är nog att hoppas på för mycket :)

Tvättstugan hoppade vi över som jag skrev ovan så nästa rum är toaletten. Inte så lätt att fota den men håll till godo:


Jag fick inte till någon bra bild, toaletter kanske inte är det roligaste motivet heller för den delen. Dock bjuder jag på en till så ni får spana in vår fina tapet. Den är väldigt praktisk, skulle vi tröttna på den kan man kakla rätt över den utan att göra något annat arbete. Mycket passande att ha en kaklare i släkten då :)


Inte sist men men dock mins är vår klädkammare. Den är inte färdig ännu vill Emma poängtera, det ska upp hyllor och annat så det ser lite mer organiserat ut än detta kaos:


Tapeten i klädkammaren har en liten rolig anekdot, eller så är det bara vi som tycker den är rolig men vi bjuder på den i alla fall. Emma vill ha denna tapeten i köket av alla ställen, själv tyckte jag inte den borde visas offentligt över huvud taget men jag lät henne hållas i klädkammaren. Det visade sig senare att Smålandsvillan satte in den tapeten i just köket i deras visningshus :) Jag tycker dock fortfarande att jag hade rätt, Emma vidhåller att den är snygg - bedöm själva:


Vi kommer nu till köket, huset hjärta och allt det där. Personligen är jag barnsligt förtjust i de rostfria vitvarorna men fick snabbt lära mig att de inte är så snygga speciellt länge med en vild ettåring med kladdiga händer :) Nåväl. man får ta det goda med det onda(!) som det så fint heter!


Köksbordet hade vi som matsalsbord i lägenheten förr. Här blev det dock ett riktigt bra köksbord.


Vi avslutar rundturen i vardagsrummet. Här har vi Conturan som ska användas flitigt i vinter, jag räknar med att få extremt låga elkostnader när det blir kallt. Om ni läser att någon olovligen hugger ner träd på Musikgatan i årsskiftet kan ni bortse från detta inlägg. Nea ville också vara med lite på ett hörn (till vänster om tv:n ser ni ännu fler av hennes leksaker)




En bild från andra sidan, här se ni vår fotölj där vi har sagostunder för Nea. Det saknas dock en fotpall sedan har vi hela den klassiska bilden med sagostund framför brasan :)



Så, det var insidan det. Om några månader kan ni få lite bilder på garaget. Idag är det en enda röra med halvfulla flyttkartonger och annat som ingen blir glad över att se :) Det ska isoleras, målas och brandskyddas. Det blir nästa projekt.

Vi avslutar med en bild där Nea myser framför tv:n (Katten Gustav) i sin nya saccosäck.

5 kommentarer:

  1. Ni har världens bästa blogg!! Kram Eve!

    SvaraRadera
  2. Ledsen Marcus men tapeten är faktiskt snygg. Däremot skulle jag nog inte vilja ha den i ett kök. Tveksam till ett felt rum med faktiskt. Men den ÄR snygg! Skänken i ert vardagsrum och skoskåpet i hallen är jag väääldigt avis på.

    SvaraRadera
  3. Jag kommer bo i er fåtölj i vinter ;)

    SvaraRadera
  4. Mycket snygga bilder o som sagt tidigare mycket snyggt hus o hem. =)
    Nea ha bra smak på TV-program =)
    o ja tapetern e snygg ;)

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Kul att du tycker det E :)
    Du har fel Lena! (PS: Ikea!)
    Lina: Du är välkommen!
    Malin: Tapeten är ful ;)

    SvaraRadera