24 augusti 2010

Målning dag 1 gick sådär...



Ja, idag var det då dags att börja vara lite produktiv på semestern. Ändträet skulle behandlas med en vit "färg" och jag satte raskt igång. För att inte all sten skulle bli vit la jag ut kartong längs med väggen där färgen skulle droppa ner, den biten gick galant. Det som inte riktigt gick som planerat var att det skulle komma orkanvindar mitt under min målning. Jag hade kommit en tredjedel på ena långsidan när vinden helt plötsligt tog tag i kartongen vilket i sin tur gjorde att burken med färg ramlade. Nu hade jag helt plötsligt två vita kartongbitar. När jag begrundade katastrofen kom vinden på återbesök vilket gjorde att jag helt plötsligt hade målat:
- Ändtret
- Garaget
- Bilen
- Ena husdörren
- Elskåpet
- Grunden

En tämligen effektiv metod om man vill ha allt i samma färg. Det ville dock inte jag så det var bara att hämta en trasa.

När allt hade fått tillbaka sin ursprungsfärg blev det en RedBull och datorspel, det är mer "jag" faktiskt.

Någon som känner en målare?


9 kommentarer:

  1. Kan inte låta bli att skratta. Förlåt!

    SvaraRadera
  2. Hahahahahahahahahahahahahaha asgarv!!!!!!

    E jag verkligen släkt me dig??
    Smidigt!!!!

    Va de därför jag målade mitt förra tvåvåningshus själv medans du lekte i buskarna?! ;)

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte det var en utmärkt arbetsfördelning :)

    SvaraRadera
  4. Du påminner väldigt mycket om Conny i Drömkåken

    Svärfar

    SvaraRadera
  5. ursäkta men jag kan inte sluta skratta hahahaa.../ROM

    SvaraRadera