29 augusti 2010

Hektisk helg i garaget

I torsdags kväll kom Johnas till Karlskrona efter att ha jobbat i Växjö under veckan som gått. Det firades med lite öl och en kebabpizza, fina grejer det. Efter det tog vi och isolerade väggarna i garaget, det gick riktigt smidigt.

Väggar färdigisolerade.


Dagen efter satte vi igång klockan 10 med att plasta in taket och därefter isolera det samt sätta upp hattprofiler. När det var klart var det dags att dra rör och kopplingsdosor enligt elektrikerns anvisningar. Vi trodde att vi skulle hinna börja gipsa också men det tog längre tid än vi trodde - som det alltid gör. Det blev i alla fall en runda till Jem&Fix för inköp av gips, totalt 33 skivor. Kvällen avslutades vid tio tiden.

Två rader isolering är inplastade. Nu ska de "petas" in så de ligger tätt. Kan inte riktigt fackuttrycket på "petningen" så det får heta "petning" kort och gott.


Johnas sliter med mina högtalarslangar.

Lördagen inleddes med sovmorgon för mina arbetare, själv väcktes man som vanligt klockan 07.00 av Nea så jag satte igång att städa lite innan de andra kom. Det behövdes, 3 grabbar på 37 kvadrat är bäddat för nedskräpning. När sömntutorna behagade att komma satte vi igång med att gipsa in taket. När det var färdigt var det dags att klä förrådsutrymmet med OSB och därefter satte vi igång med gipsningen. Vi körde fram till klockan 12 på kvällen och då var allt gips klart.

Takgipset har börjat komma på plats:

Det färdiga resultatet, sladdarna som hänger ner är till högtalarna som givetvis måste upp. Inte för att jag direkt kommer att bo i garaget men det hör ju till att ha musik där :)


Nästa vecks ska det komma upp en vägg där skarvarna är på väggen. Anledningen till att det ser ut på det viset är att det är OSBskivor bakom gipset så man ska kunna hänga upp saker där. Hela förrådsutrymmet har OSB bakom gipset.

När ovanstående är klart är det dags för spackling och målning, någon som är grymt sugen på det? Bara hör av er i så fall!

3 kommentarer:

  1. grymmt imponerad över er! bara hojta till så hjälper jag dig med målarbiten =)// erik

    SvaraRadera
  2. Låter fint det Erik, visserligen blåser det väl inte inomhus men målning är ju inte riktigt min grej :D

    SvaraRadera
  3. nee de e ju inte de men jag ha gjort de förr så bara hojta så kommer jag =)

    Riktigt bra jobbat av er!!! Impad!!!
    kramis

    SvaraRadera