26 augusti 2010

Produktiv dag

Idag var Moder Natur betydligt snällare än i tisdags. Vindarna var som bortblåsta(!) och solen sken gott. Jag tog tag i målningen av ändträet på nytt och denna gången gick det som en dans, skönt att ha den biten färdigt.

Ikväll har vi isolerat garaget, det har gått riktigt bra det också. Väggarna är klara så i morgon är det dags för taket. Därefter är det dags för inplastning och gips, efter det är det dags att ringa efter en elektriker.

Jag funderar lite på om garaget ska delas av eller ej, det är rätt långt så det skulle kunna bli ett förråd "där bak" vilket var tanken från början. Idag pratade jag med en vän som kom med en del intressanta synpunkter vilket gör mig tveksam. Får se hur det blir, ska bli skönt att få garaget färdigt i alla fall.

Inte världens bästa bild men detta har vi pysslat med ett tag :)

3 kommentarer:

  1. Grymt imponerad över hur mkt ni hinner med fast ni har en liten. Antar att du får en del hjälp också. Eller? Vill gärna höra för och nackdelarna med förråd i garaget.

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha garaget snart klart :)
    Bara övervåningen kvar sen Johnas... ;)

    Förresten brossan, mitt första fotojobb e publicerat i BLT idag :)

    SvaraRadera
  3. Ja det har gått snabbt, vi körde två timmar på torsdagen, ca 12 timmar på fredagen och 12 timmar på lördagen. Det återstår en del men det är riktigt bra än så länge. Vi har hjälp av Emmas ena bror och far, de håller ett bra tempo :)

    Grattis Malin!

    SvaraRadera